CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 2 februari 2010

gaaaah jag blir galen *sliter mitt hår*

Hittade detta mönster http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=118&d_id=8&lang=se och ville prova men jag får fasen inte till det. Jag fastnar redan på 1.a varvet :o jag har provat på de 2 olika sätt som jag kan tolka mönstret men båda blir fel. Om jag gör exakt som det står blir det en lång stump av lm kvar. Ville ju göra den där ikväll :( till sist blev jag så arg så jag repade upp lm-orna och virkade en mössa i stället, eller en basker, eller vad det nu blir. fick repa upp på den med för den blev för stor för stora dottern så nu blir det bättre. Handlade massa garn av dom jag fick i hemlispaketet igår så det blir en lila basker/mössa som hon kan ha till våren när det väl behagar bli vår här i östersund. köpte en jättesnygg svart täckväst åt henne för ngn vecka sedan och detta tillsammans kommer ju bli toksnyggt. Började med ett par vantar av det vita garnet i fm.s när jag och lilla dottern låg i soffan och kollade på rasmus på luffen, kanske får dottern dessa då eller om hon får enhetligt - lila. Massa funderingar blir det.. herregud vad jag har lagt ut massa pengar på garn sista veckan. beställde häromdagen både till mig och till min hemlis (som för övr har hittat mig, kan det bero på att jag varit värsta stalkern på hennes blogg tro hehe) och så igår handlade nya garner. dyr hobby minsann...
jag tror faktiskt jag ska lägga mig nu, ids inte hålla på och jäklas mer. om ngn kommer på hur man gör sjalen så tar jag tacksamt emot era svar!!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vi har grymt mycket snö, hela uppfarten full, vart ska jag göra av den??? Väntar nu på hjälp. Lovade komma med önskemål till 3:dje paketet,önskar mig Symfonie Wood trästickor strumpstickor 3,5 - 4.

Jessica sa...

åh skicka inte hit den för allt i värlen haha, jag avskyr verkligen snö och det är vidrigt mycket. stackars er!! ah då ska vi se vad jag kan hitta på =)

Sjömans-Elin sa...

Äh, DROPS kan dra åt *någonstans* - deras mönster är alltid helt obegripliga. De får till och med sockor att verka som det mest avancerade i världen. Jag börjar ana att det är deras översättning till svenska som gör det. Eller så riktar de sig helt enkelt till folk som kan tänka tre led längre än en själv.