CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag 30 januari 2010

Började med en ny sjal igår kväll

Använder de fina garnerna som jag fick i paketet häromdagen av min snälla hemlis. Hittade ett jättefint mönster på en sjal som jag aldrig gjort förr som man virkade från mitten och utåt men jag blev lite osäker på hur jag skulle göra med färgerna då, helst hade jag då velat ha den enfärgad men trodde inte att det skulle räcka med ett nystan. Så jag tog mitt vanliga mönster och gör den 2-färgad. Den ska inte bli som de andra sjalarna jag brukar göra som jag alltid använder runt halsen, denna ska bli stor så jag kan svepa om mig när jag ska vara fin eller på kvällen när jag är frysen. Har en bild i huvudet, hoppas jag får till det på riktigt oxå *s* Garnerna är helt underbara, av det som blir kvar av dessa nystanen samt de vita tror jag att jag ska försöka göra en mössa. Det borde ju inte vara så svårt? jag borde ju kunna få till det tycker jag.. en vit med ränder av rosa och lila längst ner.. låter snyggt i tanken iaf! annars skulle nog mina händer bli glada av ett par snygga vita vantar =)

På tal om hemlis så tror jag att jag listat ut vem min hemlis är, måste bara kolla in hennes blogg lite mer ingående =)

5 kommentarer:

Maria sa...

Hej! Visst hittade du rätt! Det är jag som är din hemlis! :) vad fin din nya sjal blir! Jag som inte kan virka är minsann avundsjuk på dina sjalar. Jag har försökt virka trekants-sjalar men får inte till det alls!
Skoj att du hittade på mig, Johanna klurade ut för ett tag sen att det var dig jag skickade paket till.

Jessica sa...

Heej =) vad roligt att det var du, ja visst blir den fin, garnet är ju helt underbart. Måste verkligen få tag på fler såna nystan! jag är så avundsjuk på alla som kan sticka, den där citronen du gör ser ju toksnygg ut, hur gör du den?

Ullfull sa...

Hej! Tack för kommentaren på min blogg! Övning gör att man till slut lyckas. Dina sjalar är jättefina så testa citronen, stickamera har bra översättningar om du inte stickat så mycker på engelska!Lycka till!//Anita

Maria sa...

Citronsjalen är lättstickad, man behöver bara kunna önkningar, minskningar och slätstickning. Jag vet inte hur långt du kommit med att sticka engelska mönster ännu, men mönstret finns här:http://www.knitty.com/ISSUEwinter09/PATTcitron.php

Garnet du fick senast hittade jag (tro det eller ej) på Rusta! Så om du har någon sådan butik i närheten av dig kan du kolla där.

I min blogg finns en award till dig!

Johanna sa...

Citron-mönstret finns även på svenska, här: http://www.sticka.org/sv/aktiviteter/citron/

Jag ska sticka den som OS-stickning, väntar otåligt på att OS ska börja! ;-)