CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 11 februari 2009

min fina halsduk/sjal









Nu är den äntligen färdig, i snitt 2 dagar har det tagit att sticka den. Har använt garn avsett för stickor 4 men stickat med nr 10. Jag älskar mina stickor nr 10. Lila och fina =) hade velat ha en halsduk med mitt fina lilamelerade garn men det räckte inte så jag fick blanda med svart. Helt ok det med. Den blev inte så lång som jag ville ha den men när jag får pengar ska jag köpa mer garn, mer än 1 nystan av varje färg ;) vilket jag har en benägenhet att göra. Jag tycker iaf att den blev jättefin och den är grymt skön att ha på sig!

1 kommentarer:

Johanna sa...

Jättefin halsduk/sjal i fina färger! Jag har också lila 10:or, de är så fina! :-D

Tack för tipset om tubsockor, googlade på "stickade tubsockor" och hittade ett mönster på garnstudio.com som jag håller på att testa nu.

Antar att det är du som vill köpa tofflor av mig till dina barn (du skrev bara ditt namn, ingen länk). Just nu har jag lite mycket på min "to-do-lista", men om en vecka eller så ska jag nog vara färdig med det, så då stickar jag gärna tofflor till dina tjejer. :-)

Vilka storlekar ska det vara? I strl 24/27 blir sulan ca 18 cm, 28/31 ca 18 cm, 32/34 ca 20 cm och 35/37 ca 22 cm.