CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 25 november 2009

Uppdaterar hemlis6 frågor

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? jag tycker mest om akryl och bomull och mindre om ull, men har insett att det går att sticka/virka även med det ;) gillar effektgarner

2. Vilka är dina favoritfärger? Rosa, lila, turkos, grön men jag gillar eg alla utom dom jag nämner i nästa fråga¨

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? Orange, gul och brun har jag svårare för

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?) trä och plast är härligast, strumpstickor tycker jag är besvärligt men har nu gett mig den på att sticka ett par benvärmare med dom och är snart klar med en. Äger bara en rundsticka och den är för lång för att göra små saker på så jag har knappt använt den.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Nybörjare

6. Dricker du kaffe? Te? Kan inte överleva utan kaffe, dricker det jämt. Te kan jag oxå dricka om det är ngn spännande smak. Annars står jag gärna utan.

7. Är du allergisk mot något? Nej

8. Vilken slags musik tycker du om? är allätare, tycker om allt

9. Favoritgodis? Choklad och cola-flaskor

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.) Virkar

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv... Jag tycker om att göra saker som inte tar så lång tid, då lessnar jag och gör ngt annat i stället. Att virka sjalar är jätteroligt, att sticka dessa benvärmare är oxå roligt. Snabbt och smidigt är min melodi och då spelar det inte så stor roll vad det är

12. Prenumererar du på någon sticktidning? Nej tyvärr för det vore skoj

13. Har du något drömprojekt på önskelistan? En kjol till mig men det skulle bli ett evighetsprojekt

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? Nej jag har aldrig använt det faktiskt

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? har provat, det var ju rätt kul. gick snabbt.

16. Stickar du sockor? har aldrig heller gjort men jag kan nog börja nu när jag övat på strumpstickorna

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.) 38, längd 22 cm , 22 cm på tjockaste stället

18. När fyller du år? 9 feb, då fyller jag 32 år

19. Stickar du med pärlor? Nej har aldrig provat det men virkat med pärlor har jag gjort

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) gärna romaner, skönlitteratur, komedi

2 kommentarer:

Ida sa...

Hej!

Tack så mycket för garn och te paketet. Teet är nu i koppen (lemon and honey) och garnet ligger i garnlådan. Har stickat ett par strumpor i samma färg tidigare och håller med om att det är underbar färg på dem. Har lite över sedan förra strumpparet så kanske blir det något annat stickat denna gången. Men man vet aldrig. Strumpor kan man inte få för mycket av :P

Kram Ida

Jessica sa...

Åh vilken tur att du har fått det, blir så nervös att det ska komma bort. var teet gott?